Togaf a její knihy

14:43



Otřepanou frázi o tom, jak první máj byl lásky čas a nějaký pták nás zve k milostným vylomeninám, v touze po originalitě vynechám. Ne snad že bych nemilovala slavnou Máchovu básnickou skladbu, naopak! To jen ty první řádky jsou tak zprofanované, že se jim toužím vyhnout. A to olíbávání pod rozkvetlou třešní tento rok vyměním za knížky, které symbolizují něco, co miluji.





Tak tady je to jasné, mimozemšťana z planety Gallifrey miluji ve všech jeho inkarnacích a jeho dobrodružství hltám ve všech podobách, které jsou k mání. Seriál se dělí na klasické série a obnovené série. Klasické ještě nemám nakoukané všechny, ale rozhodně to mám v plánu. Obnovené série sleduji pravidelně. Pak tu jsou ještě knižní dobrodružství, která v našich končinách vydává nakladatelství Jota a příběhy z nerealizovaných scénářů, které má pod patronátem nakladatelství Argo. A teď se ještě přidalo nakladatelství Slovart, které vydalo obrazového průvodce. Průvodce se věnuje pouze obnoveným sériím. Jsou zde informace o vybraných Doktorových nepřátelích, kumpánech i podivných vesmírných jevech. Pro fanoušky je to takový malý bonbonek a milé zavzpomínání na minulá dobrodružství. Podrobnější recenze na cbdb.cz.




Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund: Afrika snů a skutečností I.
Už jsem s touto dvojicí doputovala až do Egypta. Absolvovali jsme podivnou autonehodu, zánět žil a úmorné čekání na novou Tatru. Právě dumáme o vykořisťování kolonií a já tuto dvojku obdivuji víc a víc. Nejen, že se pustili do takového dobrodružství v poválečné době, ale i za jejich přístup k životu. Cestování je mým velkým koníčkem a i když nikdy nepodniknu nic tak dobrodužného nebo velkolepého, jsem s pány H a Z na jedné vlně. 





Agatha Christie: Pět malý chprasátek
Audiokniha namluvená Jiřím Hanákem zastupuje další milovanou knihu. Nebo spíše knižní postavu. Hercule Poirot, nevysoký Belgičan s obsesí pro pořádek, propagátor upraveného kníru a znalec psychologie je mého srdce šampion. Ač je Poirot primárně knižní postava, já ho miluji v té filmové resp. seriálové podobě. David Sutchet je ten pravý a jediný Poirot. Díky báječnému hereckému výkonu je pro mě knižní Poirot nestravitelný. Pokusila jsem se tento svůj postoj napravit alespoň audioknihou. A hle byl to spásný nápad. Při poslechu jsem ochotná některé detaily, které se neshodují se seriálovým ztvárněním, knižnímu Poirotovi odpustit. Takže jsem se hned pustila do poslechu Záhady na zámku Styles. 
http://pravapraha.cz/c/den-s-machou-2016-probehne-v-nedeli-v-okoli-petrinske-rozhledny/

Milovaných knih, postav a jiných aspektů mého života mám samozřejmě víc. Ale chci zůstat záhadnou ženou, a tak pro dnešek s tímto duševním striptýzem končím. Zase někdy, až bude příležitost a já budu rozněžnělá, podělím se s vámi o další své životní lásky. Přeji vám hezký první máj, ať už ho trávíte na Petříně líbáním, nebo lenošíte jako já, a oslavuje svátek práce na gauči.

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz